Primul an de TUI TravelCenter in Romania

Dupa aproape doi ani de discutii si negocieri purtate cu liderul mondial al turismului în ceea ce priveste viitorul numelui TUI în România, în data de 20 septembrie 2011 Eurolines si TUI Travel PLC anuntau, în prezenta întregii industrii turistice, faptul ca au ales sa lucreze împreuna pentru a avea un viitor comun în România.

Putina istorie

 

TUI este cel mai cunoscut brand la nivel european si numarul 1 mondial în ceea ce priveste volumul tranzactiilor anuale. Istoria TUI, pe scurt, este urmatoarea: un mare grup german specializat în extractii miniere a decis, în urma unei analize  din perspectiva cresterii si profitabilitatii, sa se reorienteze catre piata serviciilor turistice. Punctul de pornire l-au reprezentat nevoile exprimate de catre sindicatele proprii, care doreau si erau interesate de calatorii de agrement. La acel moment, Germania avea deja o istorie în organizarea de excursii si calatorii de vacanta destinate clasei mijlocii.

 

Procesul de transformare a început în 1997, iar în 2006 TUI a vândut ultima sa proprietate industriala. De atunci se concentreaza pe deplin asupra activitatii de baza – turismul.

 

Foarte curând, TUI a devenit prima alegere în materie de vacanta a germanilor middle si high class, Directorul General de la acel moment, Dr. Michael Frenzel, având viziunea îndrazneata de a transforma un brand national într-unul mondial.

 

În zilele noastre, TUI, cu o cifra de afaceri de peste 16,4 mld Euro, aproximativ 10% din PIBul României, este primul furnizor de servicii, controlând întregul flux al lantului turistic. Detine 261 de hoteluri în statiuni din întreaga lume, structurate în lanturi hoteliere specializate, cea mai mare flota de avioane proprii ce opereaza zboruri charter catre aceste statiuni si nu numai (143 aeronave), un important numar de vase de croaziera,  creaza produse (turoperare) si administreaza retele de distributie. Toata aceasta infrastructura poarta zâmbetul TUI si sloganul ce a devenit misiunea companiei “Putting a smile on people’ s faces” formeaza WORLD of TUI.

 

Perceptia TUI în România este putin nuantata. În anii ’70, când litoralul românesc era prezent între preferintele turistilor occidentali, TUI devenise aproape un substantiv comun în vocabularul de specialitate, reprezentând principalul furnizor de turisti straini în România. Aceasta activitate poarta numele de incoming si a functionat cu succes pâna la sfârsitul anilor ’80. Desi TUI nu a disparut de pe piata interna, activitatea sa a fost constant si masiv diminuata din punct de vedere incoming. În 2003 s-au pus bazele unui parteneriat privat între TUI Travel si compania româneasca Danubius Travel, specializata în oferirea de servicii turistice calatorilor veniti în România prin programe de croaziera.

 

Anuntul crearii TUI TravelCenter prin Eurolines în septembrie 2011 a parut familiar si usor de asociat, în lumina informatiilor prezentate pâna acum, însa vorbim de lucruri diferite, complementare.

 

Semnarea acestui parteneriat strategic cu TUI Travel PLC se refera la activitatea de distributie a produselor si serviciilor TUI în România, activitate care poarta numele de outgoing (turistii români care calatoresc catre destinatii de vacanta externe).

 

TUI TravelCenter prin Eurolines reprezinta cel mai extins si mai variat concept de retea de agentii în care se regasesc, pe lânga produsele TUI, prezente în proportie mare, si produsele celorlalti turoperatori germani si români importanti. Prin acest mix de produse sigure si calitative, dublate de servicii de consultanta si asistenta turistica customizata pe profilul fiecarui client, TUI TravelCenter îsi propune sa devina prima optiune de travel în constiinta românilor care îsi doresc produse si servicii turistice.

 

 

World of TUI

Portofoliul de produse TUI este foarte mare si diversificat. Ne face placere sa va prezentam cateva dintre brandurile din World of TUI, din sectiunea Hotels&Resorts.
TUI este cel mai mare hotelier al Europei, iar sectiunea TUI Hotels & Resorts reuneste toate brandurile hoteliere ce apartin de World of TUI. Hotelurile se afla în locatii premium si ofera siguranta, calitate si respecta standardele de mediu. În plus, sunt tematice:

 

1. Hoteluri pentru familii cu copii

TUI Best Family sunt acele hoteluri în care gasiti game variate de divertisment, multe facilitati pentru familii cu copii, ghizi specializati în programe pentru familii. Totodata, toate hotelurile TUI Best Family respecta standardele internationale de siguranta pentru familii.

Club Magic Life ofera o intimitate aparte familiilor cu copii. În plus, conceptul All inclusive este la el acasa la aceste hoteluri: printre cele peste 170 de servicii incluse se numara restaurantele de prima clasa, divertismentul zilnic, echipamentul sportiv si multe altele. La Club Magic Life nu ai costuri aditionale! Este totul inclus, iar personalul hotelurilor este la dispozitia turistilor pentru a le face vacanta cât mai frumoasa!

 

2. Hotelurile pentru cupluri

Sensimar: aceste hoteluri ofera intimitate, eleganta, servicii high class si sunt destinate cuplurilor. Serviciile premium si serviciile wellness de la hotelurile Sensimar sunt recunoscute în întreaga lume. Totodata, pozitia privilegiata a hotelurilor este un plus pentru cei ce cauta vacante relaxante, linistite, alaturi de persoana iubita.

 

Robinson: hotelurile Robinson sunt definite de înalta calitate a serviciilor, atmosfera pe care o ofera si de programele de divertisment bogate si foarte diversificate. Sloganul acestul lant hotelier este definitoriu pentru serviciile oferite: “timp pentru sentimente”.

 

3. Hoteluri potrivite atât pentru familii, cât si pentru cupluri sau persoane singure

Hotelurile RIU sunt cunoscute pentru serviciile calde si atmosfera familiala pe care o ofera. Cuvântul definitoriu pentru conceptual RIU este libertate, pentru ca, în oricare hotel RIU poti alege oricând ceea ce vrei sa faci, indiferent daca sunteti în vacanta cu familia, cu persoana iubita sau daca ati venit singuri. Multitudinea de activitati potrivite pentru toate vârstele va dau aceasta libertate!

Puravida este un lant hotelier axat pe sanatate si wellness. Pe langa facilitatile SPA deosebite pe care Puravida le pune la dispozitie, aveti aici parte de o multime de programe sportive cu trainer dedicati si de mâncare sanatoasa si echilibrata.

Acestea sunt numai o mica parte din multitudinea de hoteluri TUI existente în lume, însa sunt cele mai cunoscute si mai frecventate de turisti!

TUI face din vacanta un moment special prin pachetele customizate, pregatite dupa dorinta clientilor. Alegând un hotel din brandul TUI puteti avea siguranta unei vacante de calitate!

 

Ce s-a intamplat in 2012

Linia de business, care se remarca printr-o crestere semnificativa a volumului tranzactiilor, este cea a activitatii de turism – 121% pentru 2012 fata de 2011, brandul TUI TravelCenter fiind un atu important.

Un numar total de 59 de agentii proprii, la care se adauga francizele si cei peste 500 de revânzatori, distribuie produsele celor mai mari tour-operatori români si internationali, cota produselor TUI fiind în ascensiune.

Pâna în prezent, sub brandul TUI TravelCenter exista 37 de agentii destinate clientului final, doua birouri dedicate clientilor corporate si respectiv revânzatorilor, precum si o agentie on-line www.tui-travelcenter.ro

Numarul agentiilor Eurolines se ridica în prezent la 23, de asemenea în crestere prin deschidera în aprilie a agentiei Pitesti Autogara.

Grupul Eurolines si-a propus ca, în decurs de trei ani, sa ajunga la un numar de 100 de agentii TUI TravelCenter în toata tara.

În directa legatura cu expansiunea retelei se afla si numarul de angajati ai Grupului, acesta ajungând în  2012 la 450 angajati fata de 383 în 2011.

Obiectivul calitativ al parteneriatului a fost înca de la început  ridicarea standardul industriei turistice românesti printr-o mai buna pregatire profesionala a consultantilor de turism, o alta imagine a agentiilor, dar si mai mult zambet (“we put a smile on peoples faces”este sloganul TUI în lume!), o mai mare transparenta, o mai mare încredere sau, altfel spus, o alta perceptie asupra unei agentii de turism.

Investitia în imaginea TUI TravelCenter s-a ridicat pâna acum la cca. 400.000 Euro si a acoperit o  paleta larga de actiuni, de la rebrandingul agentiilor Eurolines în TUI TravelCenter pâna la deschiderea de noi puncte de lucru si actiuni de marketing specifice industriei turistice.

 
Mai multe imagini si materiale video gasiti si pe pagina de Facebook TUI TravelCenter
 

Comunicatele de presa pot fi accesate si descarcate aici:
– pdf: Incoming TUI
– pdf: Primul an de TUI TravelCenter
– ppt: Prezentare – Cosmin Marinof – Director Vanzari
– ppt: Prezentare – Dragos Anastasiu